Autobusy

Výrobci autobusů již objevili výhody lehkých kompozitních materiálů a při konstrukci je používají ve stále větší míře. Kompozitní materiály splňují požadavky na nehořlavost dle normy R118, neuvolňují se z nich nebezpečné látky a mají tak certifikáty na zdravotní nezávadnost. Díky svým vlastnostem jimi lze nahradit hliníkové nebo plastové profily a prvky, kdy kompozity jsou korozně odolnější a pevnější materiály.

Jsme držiteli IATF 16949 (systém managementu kvality v automobilovém průmyslu).

Při výrobě autobusů se používají hlavně pultruzní kompozitové profily, které díky sériové (masové) technologii výroby představují ekonomicky efektivní řešení pro různé kryty nebo podélné držáky. V současnosti máme zkušenosti s uplatněním pultruzních profilů jak z venku autobusu (kde tvoří boční podélné kryty nebo rohové střešní kryty), tak i z interiéru (podélný kryt klimatizace nebo nosič zavazadel). Díky svým vlastnostem (nízká váha a vysoká mechanická odolnost) se pultruzní profily uvažují i pro konstrukci celé střechy autobusu, kdy by došlo k výraznému snížení hmotnosti při zachování požadované odolnosti.

Pro konstrukci podlah se s úspěchem dají použít lehké kompozitové panely PUROXIT, které byly vyvinuty jako náhražka za překližku. Díky svým vlastnostem je PUROXIT o 35% lehčí než překližka a je tak vhodný pro autobusy, kde je váha důležitým faktorem (např. pro snížení emisí nebo pro elektrobusy). Po mechanické stránce má PUROXIT stejné vlastnosti jako překližka, nicméně je voděodolný a časem nedegraduje. Podlahové díly z PUROXITu je možno volitelně dodat i s vyhříváním.

 

 

Produkty pro toto odvětví